Łuków

Słuchacze Łukowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku zwiedzali Wilno

Region Śr. 24.04.2024 09:43:52
kwi 2024

Słuchacze Łukowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku wybrali się w zagraniczną podróż. Zwiedzili Wilno i Zamek w Trokach, a w drodze powrotnej Pokamedulski Klasztor w Wigrach.

W zagraniczną podróż słuchacze Łukowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku wybrali się w dniach 19-22 kwietnia. W relacji z wyjazdu, która nadeszła do naszej redakcji, czytamy:

Pierwszy dzień wyjazdu minął pod znakiem rejsu statkiem Żeglugi Augustowskiej po jeziorze Necko. Wieczorem był czas na integrację podczas zaplanowanego dancingu. Podczas kolejnego dnia odwiedziliśmy Zamek w Trokach, położony na jeziorze Galwe na Litwie. Nie obyło się bez wieczornego spaceru po przepięknej Wileńskiej Starówce, która znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.

Trzeciego dnia wspólnie z przewodniczką Aleksandrą Jankowicz rozpoczęliśmy zwiedzanie Wilna od zabytkowego zespołu cmentarnego - Cmentarza na Rossie. Następnie byliśmy m.in. w Kaplicy Matki Miłosierdzia w Ostrej Bramie, Muzeum Adama Mickiewicza, a także obejrzeliśmy Uniwersytet Wileński, Cerkiew św. Ducha, Plac Katedralny oraz dzielnicę Zarzecze, położonej przy rzece Wilejce, gdzie wspólnie z przewodniczką tańczyliśmy do dźwięków walca wileńskiego. Na Zamkowym Wzgórzu, na tle pięknej panoramy Wilna zrobiliśmy pamiątkowe wspólne zdjęcie. Kulinarnie mieliśmy okazję spróbować tradycyjnej potrawy karaimskiej - kibinów z rosołem oraz litewskich cepelinów.

Podczas ostatniego dnia naszej podróży zajechaliśmy do Pokamedulskiego Klasztoru w Wigrach, gdzie zostawiliśmy pamiątkową dedykację. Mimo niesprzyjającej aury, był to mile spędzony wspólnie czas.

informacja i zdjęcia: ŁUTW/ŁOK
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji: